Planera det perfekta företagseventet

Ett event

Företagsevent anordnas av många olika anledningar och syften. Allt från kickoffs där företagets anställda får lära känna varandra till kundträffar där kunderna får lära känna företaget. Hur gör man då dessa events lyckade? Hur får man alla att gå hem nöjda och inspirerade.

Välj rätt team

Se till att ha rätt människor med dig när du planerar arrangemanget, detta kan betyda att ta in ett företag utifrån eller att använda intern kompetens. Ocean group är ett företag som dels levererar helhetslösningar för event och konferens men som även kan hjälpa dig med specifika delar som att gå igenom vad eventets syfte egentligen är. Det kan kännas som en enkel fråga men innefattar mer än vad man först tänker. Dels så ingår där hela kundstrategin, vilka kunder vill ni ha, varför och hur. Att ha dessa tankegångar nära när man arbetar med eventplaneringen gör det mycket mer troligt att man når sina mål.

Välj rätt aktivitet

Här tjänar du mycket på att ha valt rätt team och att arbetet med att få en bra kundöversikt är klar. Aktiviteter vilar nämligen mycket på vilket företag det är eller rättare sagt, vilka människor som jobbar där. Att erbjuda en vacker och lugnt middagsbjudning kanske inte riktigt är tillräckligt om de som skall på eventet jobbar på ett företag som håller på med extremsport.

Var även ärlig gällande din budget, om du har begränsade medel så kanske du inte kan satsa på att bjuda in alla kunder till ett stort event, det kanske får räcka till att göra något riktigt bra för de viktigaste kunderna.

Bland det svåraste kan, som med alla arrangemang, vara att hitta rätt datum som fungerar för alla inblandade. Om du inte lyckas få det att gå ihop får du helt enkelt planera så att det funkar för de flesta eller de viktigaste kunderna.

Glöm inte att lägga tid på det du kan bäst, information eller utbildningar gällande vad ert företag håller på med. Se till att dessa delar av arrangemanget är givande, underhållande och förtroendeingivande. Det är här ni inte bara skapar relationer utan tar det vidare till förtroende.